Cieľ : Rozvíjať rozširovať slovnú zásobu, spoznať zvieratá a prostredie, v ktorom žijú, rozvoj komunikácie, predstavivosti, kolektívneho cítenia a spolupráce.
Pomôcky : lopta
Metodický postup :Vedúci hry sa postaví do stredu kruhu a hádže loptu spoluhráčom. Hovorí slová OHEŇ, ZEM, VZDUCH A VODA. Hráč, ktorý chytí loptu, má za úlohu povedať meno nejakého zvieraťa žijúceho na zemi ( slon, tiger, pes, koník..), vo vzduchu ( orol, lastovička, vrabec, kukučka...) alebo vo vode (ryba, rak, delfín, žabka, chobotnica....). Keď zaznie slovo OHEŇ, nesmie povedať nič a hodiť loptu naspäť vedúcemu hry.
Obmena: Úloha sa môže zmeniť ( vymeniť) a vedúci hry vymenúva zvieratá a úlohou hráčov je povedať, v akom prostredí sa pohybujú.
Reflexia : Aký si mal pocit, keď si chytil loptu a hľadal si správnu odpoveď? Ktoré zvieratká žijú na zemi, vo vode, vo vzduchu? Ktoré zvieratá máš najradšej? Máš nejaké zvieratko doma? Pri ktorom slove ste museli dlho rozmýšľať.
Cieľ : Rozvíjať rozširovať slovnú zásobu, spoznať zvieratá a prostredie, v ktorom žijú, rozvoj komunikácie, predstavivosti, kolektívneho cítenia a spolupráce.
Pomôcky : lopta
Metodický postup :Vedúci hry sa postaví do stredu kruhu a hádže loptu spoluhráčom. Hovorí slová OHEŇ, ZEM, VZDUCH A VODA. Hráč, ktorý chytí loptu, má za úlohu povedať meno nejakého zvieraťa žijúceho na zemi ( slon, tiger, pes, koník..), vo vzduchu ( orol, lastovička, vrabec, kukučka...) alebo vo vode (ryba, rak, delfín, žabka, chobotnica....). Keď zaznie slovo OHEŇ, nesmie povedať nič a hodiť loptu naspäť vedúcemu hry.
Obmena: Úloha sa môže zmeniť ( vymeniť) a vedúci hry vymenúva zvieratá a úlohou hráčov je povedať, v akom prostredí sa pohybujú.
Reflexia : Aký si mal pocit, keď si chytil loptu a hľadal si správnu odpoveď? Ktoré zvieratká žijú na zemi, vo vode, vo vzduchu? Ktoré zvieratá máš najradšej? Máš nejaké zvieratko doma? Pri ktorom slove ste museli dlho rozmýšľať.
Cieľ: Rozvíjať spoluprácu a sociálne cítenie, rýchlosť a obratnosť, pohyb. predstavivosť
Pomôcky : Šatka
Metodický postup : Učiteľ vstúpi do role ježibaby. Na hlave má veľký klobúk a v ruke drží čarovnú šatku a hneď na úvod privíta deti. Vitajte detičky, vstúpili ste do môjho čarovného lesa a odtiaľ sa už nevrátite domov, lebo vás touto šatkou začarujem. Koho sa dotknem, zamrzne, nesmie sa viac z miesta pohnúť. Zachráni sa len ten, ktorý z vás bude najšikovnejší a ostane zo skupiny posledný. Toho sa už nesmiem dotknúť. Tááák ( obzerá sa okolo seba pohybuje sa smerom ku deťom). neskrývajte sa predo mnou ( postupne sa dotkne všetkých detí). Ale ste šikovné. Ty si ten, ktorého nemôžem zmraziť. Keď môžeš žmurknutím všetkých oslobodiť, ale musíš to urobiť veľmi rýchlo. Počítam do 5 (v priebehu počítania musí pristúpiť ku každému spoluhráčovi a žmurknúť na neho). teraz môžete ísť domov, ale sa tu viac nevracajte. To je môj les.
Reflexia : Aký ste mali pocit, keď sa k vám ježibaba priblížila? Aký ste mali pocit, keď sa vás ježibaba dotkla šatkou? Aký si mal pocit, keď si nakoniec ostal posledným víťazným hráčom? Aký ste mali pocit, keď sna vás spoluhráč žmurkol?